Zamknij
REKLAMA

Nie daj się naciągnąć na ukryte koszty. Oni są w stanie Ci pomóc

21:46, 22.02.2018 | M.Z
REKLAMA
Skomentuj

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów oraz Urząd Komunikacji Elektronicznej pomagają konsumentom z walce z firmami, które stosują tzw. "kruczki prawne". Chodzi m.in. o koszty przekraczające warunki umowy, dodatkowo płatne usługi,  na które nie wyrażało się zgody, bądź negatywnie rozpatrzone reklamacje.

Coraz częściej w całym kraju słychać o takich przypadkach. Usługodawcy nie wywiązują się z zawartej umowy lub, bazując na nieświadomości klienta, próbują obciążyć klienta opłatą za dodatkowe usługi. Jedna z takich sytuacji spotkała panią Beatę.

Mieszkance Gdyni została naliczona tajemnicza faktura za dodatkowe usługi elektroniczne, które nie były uwzględnione w umowie i z których nie korzystała. Pracownik oddziału, zdziwiony zaistniałą sytuacją, nie potrafił wyjaśnić skąd wzięły się wymienione na rachunku usługi. Jedynie co mógł zaproponować, to przesłanie reklamacji do centrali firmy. 

- W przeciągu pięciu dni roboczych otrzymałam odpowiedź, z której jednoznacznie wynikało, że reklamacja jest niezasadna, a wszelkie koszty muszę jak najszybciej opłacić. Oburzyłam się, tym bardziej, że jestem związana z tą firmą wiele lat, więc postanowiłam zadzwonić na infolinię sieci. Po kilkunastominutowym oczekiwaniu, konsultant w końcu odebrał telefon, a w końcu stwierdził, że nie jest w stanie mi pomóc i najlepiej, abym jak najszybciej zapłaciła ten rachunek. Byłam zrezygnowana i bezsilna, czułam się jakbym walczyła z wiatrakami, ale nie mogłam przecież zapłacić za usługi, z których nie korzystałam, a co najważniejsze, nawet o nich nie wiedziałam - opowiada nasza Czytelniczka.

Z pomocą pani Beacie przyszedł radca prawny z Trójmiasta, który skierował gdyniankę do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów oraz Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Kobieta napisała pismo, w którym przedstawiła szczegóły swojej sytuacji. Interwencja została błyskawicznie podjęta i niedługo później sprawę przejęli specjaliści z UOKiK.

- Z niecierpliwością oczekiwałam na finał całej tej sytuacji. Poczułam wielką ulgę, kiedy dostałam odpowiedź o anulowaniu kosztów za domniemane usługi elektroniczne. Nie wiem jak ta sprawa by się potoczyła, gdyby nie pomoc UOKIK - mówi pani Beata.

Aby skontaktować się z UOKiK i UKE najlepiej odwiedzić strony internetowe obu instytucji, gdzie można znaleźć więcej informacji o oferowanej pomocy i dane kontaktowe: https://www.uokik.gov.pl i https://www.uke.gov.pl/

 

Monika Zając

 

[ZT]1269[/ZT]

[ALERT]1519335293517[/ALERT]

 

REKLAMA

Komentarze (0)

Brak komentarzy, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

Szanowny Użytkowniku

25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych").

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Po dniu 25 maja 2018 roku administratorami danych będzie firma , oraz nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Najczęściej ta współpraca ma na celu dostosowywanie reklam, które widzisz na naszej stronie internetowej do Twoich potrzeb i zainteresowań oraz wykonywanie różnych badań mających na celu polepszanie usług internetowych i dostosowywanie ich do potrzeb użytkowników. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

Jaki jest cel przetwarzania danych?

Dane osobowe są zbierane w ramach korzystania przez naszych Użytkowników z naszej strony internetowej wraz z funkcjonalnościami na niej udostępnianych ,w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszej stronie przez nas oraz naszych Zaufanych Partnerów. Przetwarzamy te dane w celach opisanych w polityce prywatności, między innymi aby: dopasować treści stron i ich tematykę, w tym tematykę ukazujących się tam materiałów do Twoich zainteresowań,zapewnić Ci większe bezpieczeństwo usług, w tym, aby wykryć ewentualne boty, oszustwa czy nadużycia,dokonywać pomiarów, które pozwalają nam udoskonalać nasze usługi i sprawić, że będą maksymalnie odpowiadać Twoim potrzebom,pokazywać Ci reklamy dopasowane do Twoich potrzeb i zainteresowań.

Komu możemy przekazać dane?

Zgodnie z obowiązującym prawem dane mogą zostać przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. dostawcą usług IT, agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług, Zaufanym Partnerom oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądom lub organom ścigania, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. Informujemy, że na naszej stronie internetowej dane o ruchu użytkowników zbierane są przez naszych Zaufanych Partnerów.

Jak możesz zarządzać swoimi danymi?

Masz między innymi prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz także wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności. Tam też znajdziesz informacje jak to zrobić.

Zaznacz przycisk „Zgadzam się” jeśli wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych podanych w formularzu przez i naszych Zaufanych Partnerów jako administratora danych osobowych, w celach marketingowych, które obejmują także niezbędne działania analityczne i zestawianie w profile marketingowe na podstawie aktywności na stronie internetowej zgodnie z bezwzględnie obowiązującymi przepisami prawa. Wyrażenie zgody jest dobrowolne , masz prawo do dostępu do swoich danych, ich poprawiania, a także wycofania udzielonej zgody w dowolnym momencie, a także o pozostałych kwestiach wynikających z art. 13 RODO, dostępnych w Polityce prywatności..

Zgadzam sięNie teraz
© glosgdyni.pl | Prawa zastrzeżone