Zamknij

Grają, tworzą, reklamują… i kręcą #wGdyni!

23:11, 07.06.2018 | C.M
REKLAMA
Skomentuj
Czesław Mikołahew

Urok Gdyni i jej charakterystycznych miejsc od lat inspiruje różnych twórców, którzy starają się w swoich dziełach „przemycać” różne wątki z nadmorskiego miasta. Gdyńskie lokalizacje pojawiają się często w muzycznych teledyskach, od hitów ze stacji radiowych po bardziej alternatywne i mniej znane zespoły. W Gdyni klipy kręcą nawet… Brazylijczycy! Miasto służy też za tło na przykład dla reklam telewizyjnych.

Jaka Gdynia jest, każdy widzi – nie sposób nie docenić uroku wielu miejsc i nadmorskiej przyrody, która od lat urzeka turystów i mieszkańców. Potencjał w krajobrazach „miasta z morza i marzeń” naturalną koleją rzeczy dostrzegają też filmowcy – regularnie gdyńskie kadry przewijają się w różnych produkcjach, w głównej mierze muzycznych teledyskach, ale i serialach telewizyjnych czy nawet reklamach.

Z Brazylii do... Gdyni

Niedawno kolejny artysta zdecydował się nagrać wideo do swojej piosenki właśnie w Gdyni, przy czym warto zaznaczyć, że mowa o mało jeszcze rozpoznawalnym w Polsce Brazylijczyku. Amilcar Batista Cruz śpiewa w ojczystym języku, komponuje muzykę i gra na gitarze, a w teledysku do jego nowego utworu o tytule „Brincar de Amor” możemy podziwiać dobrze znane i nierozerwalnie kojarzone z miastem miejsca: Bulwar Nadmorski, Dar Pomorza i ORP Błyskawica, fontannę przy Skwerze Kościuszki, plażę śródmiejską, reprezentacyjną ulicę Świętojańską czy Muzeum Emigracji. Najwięcej uwagi brazylijskiej ekipy przykuły jednak molo i plaża w Orłowie, które wielokrotnie pojawiają się na pełnych słońca ujęciach.

Sam artysta, jak można dowiedzieć się z jego oficjalnej strony internetowej, pochodzi z muzycznej rodziny w Rio de Janeiro. Mieszkał także w Lizbonie, gdzie koncertował między innymi w klubach jazzowych. Muzyczna kariera skierowała go także do Porto, Cordoby, Barcelony czy Madrytu. Od maja tego roku stara się wypromować swoją twórczość w Polsce, koncertując w różnych częściach kraju. Jak widać, szczególnie spodobała mu się Gdynia. Do tej pory teledysk obejrzało blisko 14 tysięcy widzów.
 

Kręcą i alternatywni, i popularni

To nie jedyny muzyk, który właśnie gdyńskimi krajobrazami próbuje wyrazić emocje zawarte w swoich utworach. Gdynię na tło swoich teledysków wybierają też inni artyści z różnych mniej lub bardziej popularnych gatunków muzycznych. Miasto głównie w nocnym wydaniu znalazło się w najnowszym wideo młodego zespołu Nvrmd, który tworzy nastoletnie trio Artur Ciruk - Tomasz Sternicki - Przemysław Bieliński.

Warto jednak przypomnieć przypadki, w których Gdynia regularnie pojawiała się na antenie wielu telewizyjnych stacji i wśród najchętniej oglądanych wideo w sieci – tak kilkukrotnie działo się dzięki teledyskom… disco polo, które szybko zdobywały popularność. Wystarczy przypomnieć chociażby hit „Ona tańczy dla mnie” zespołu Weekend. Utwór opublikowany w 2012 roku na platformie YouTube do tej pory obejrzano ponad 112 milionów razy, a cała akcja toczyła się w ówczesnym Face Club przy ulicy Hryniewieckiego.

Kolejny hit disco polo, który cieszył się ogromną popularnością, a jego teledysk został nakręcony w Gdyni to piosenka „Ona jest taka cudowna” zespołu Piękni i Młodzi. Większość ujęć z tego wyświetlonego aż 64 miliony razy teledysku to plaża śródmiejska oraz okolice Bulwaru Nadmorskiego.

Z urokliwych kadrów w Gdyni korzystali też np. autorzy wideo z 2013 roku, które przygotowano pod nagrany we współpracy z Hadesem utwór „Mniej więcej” słynnego polskiego rapera OSTR. Popularny „Ostry” pojawia się w nim między innymi w budynkach Dalmoru, przewijają się też obrazki z terenów Gdynia Container Terminal. Dokładnie 20 lat wcześniej, w 1993 roku Kazik Staszewski w klipie do „Na mojej ulicy” w reżyserii Yacha Paszkiewicza występował z innymi bohaterami na… bocznicy kolejowej w Gdyni-Chyloni.

Gdynia w telewizyjnych reklamach


Jak się okazuje, Gdynia to oprócz artystycznego wyrazu także dobre miejsce na… reklamowanie produktów. Jeden ze swoich nowych spotów reklamowych wchodzących w skład całej szeroko zakrojonej kampanii zdecydowała się nakręcić sieć dyskontów Lidl. 

W półtora minutowej narracji poznajemy historię Moniki Kosickiej i jej męża Wojciecha, którzy żyją w Gdyni i tutaj wspólnie wychowują dziecko, korzystając przy tym z walorów miasta. Rodzina uwielbia spacery i odpoczynek nad morzem, stąd początek spotu ulokowano w okolicach molo w Orłowie. Cała historia w założeniu jest tłem do przedstawienia zadowolonej klientki sieci, która korzysta z jednego z produktów dostępnych w jej ofercie. Spot jest emitowany w pasmach reklamowych dużych komercyjnych stacji telewizyjnych.

Przypomnijmy, że wcześniej w Gdyni nagrywano także odcinek popularnego serialu emitowanego na antenie TVP „Rodzinka.pl”. Bohaterowie korzystali z wypoczynku nad morzem i pojawili się w Centrum Nauki Experyment. Miasto było także miejscem, w którym toczyła się większość akcji wyprodukowanego dla Canal+ serialu kryminalno-sensacyjnego „Krew z krwi”, a o życiowych perypetiach rodzin mieszkających w Gdyni opowiadał też wyemitowany w 2011 w telewizji Polsat serial „Linia Życia”.

 Kamil Złoch/UM Gdyni

[ALERT]1528406597356[/ALERT]

 

(C.M)
REKLAMA

Komentarze (0)

Brak komentarzy, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

Szanowny Użytkowniku

25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych").

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Po dniu 25 maja 2018 roku administratorami danych będzie firma , oraz nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Najczęściej ta współpraca ma na celu dostosowywanie reklam, które widzisz na naszej stronie internetowej do Twoich potrzeb i zainteresowań oraz wykonywanie różnych badań mających na celu polepszanie usług internetowych i dostosowywanie ich do potrzeb użytkowników. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

Jaki jest cel przetwarzania danych?

Dane osobowe są zbierane w ramach korzystania przez naszych Użytkowników z naszej strony internetowej wraz z funkcjonalnościami na niej udostępnianych ,w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszej stronie przez nas oraz naszych Zaufanych Partnerów. Przetwarzamy te dane w celach opisanych w polityce prywatności, między innymi aby: dopasować treści stron i ich tematykę, w tym tematykę ukazujących się tam materiałów do Twoich zainteresowań,zapewnić Ci większe bezpieczeństwo usług, w tym, aby wykryć ewentualne boty, oszustwa czy nadużycia,dokonywać pomiarów, które pozwalają nam udoskonalać nasze usługi i sprawić, że będą maksymalnie odpowiadać Twoim potrzebom,pokazywać Ci reklamy dopasowane do Twoich potrzeb i zainteresowań.

Komu możemy przekazać dane?

Zgodnie z obowiązującym prawem dane mogą zostać przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. dostawcą usług IT, agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług, Zaufanym Partnerom oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądom lub organom ścigania, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. Informujemy, że na naszej stronie internetowej dane o ruchu użytkowników zbierane są przez naszych Zaufanych Partnerów.

Jak możesz zarządzać swoimi danymi?

Masz między innymi prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz także wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności. Tam też znajdziesz informacje jak to zrobić.

Zaznacz przycisk „Zgadzam się” jeśli wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych podanych w formularzu przez i naszych Zaufanych Partnerów jako administratora danych osobowych, w celach marketingowych, które obejmują także niezbędne działania analityczne i zestawianie w profile marketingowe na podstawie aktywności na stronie internetowej zgodnie z bezwzględnie obowiązującymi przepisami prawa. Wyrażenie zgody jest dobrowolne , masz prawo do dostępu do swoich danych, ich poprawiania, a także wycofania udzielonej zgody w dowolnym momencie, a także o pozostałych kwestiach wynikających z art. 13 RODO, dostępnych w Polityce prywatności..

Zgadzam sięNie teraz
© glosgdyni.pl | Prawa zastrzeżone