Przeładunki w Porcie Gdynia wyższe niż przed rokiem o 8,8%

Przeładunki w Porcie Gdynia wyższe niż przed rokiem o 8,8% Port Gdynia

Zarząd Morskiego Portu Gdynia (ZMPG) opublikował statystyki przeładunkowe za okres od stycznia do września. W obecnej sytuacji wszystko wskazuje na to, że bieżący rok będzie dla portu rekordowy z uwagi na to, że w tej chwili dane są lepsze niż przed rokiem o 1,264 mln ton.

 

– Wszystko wskazuje na to, iż ubiegłoroczny rekord przeładunkowy Portu Gdynia w postaci 19,5 miliona przeładowanych ton, zostanie w tym roku pobity. Świadczą o tym wyniki przeładunkowe uzyskane przez Port Gdynia w ciągu dziewięciu miesięcy 2017 roku. Dynamika wzrostu, w stosunku do roku ubiegłego, wyniosła w ciągu trzech kwartałów 2017 roku aż 8,8 procent – informuje ZMPG.

Największe wzrosty przeładunków zanotowano w tonażu takich grup ładunkowych jak: drobnica (+644,8 tys. ton), ropa i przetwory naftowe (+612,4 tys. ton) . O wiele więcej przeładowano również węgla i koksu oraz drewna. 

– Dobre wyniki przeładunkowe Portu Gdynia świadczą przede wszystkim o dobrym stanie polskiej gospodarki – stwierdził Adam Meller, prezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia. – Rok 2017 będzie więc nie tylko rokiem 95 urodzin Portu Gdynia-będzie to kolejny rok rekordowych przeładunków. Przekroczenie osiągnięć przeładunkowych z roku 2016 to duży sukces całego portu, który jest rzetelnym świadectwem doskonałej pracy gdyńskich portowców – dodał.

Mniejszy z trójmiejskich portów obecnie pracuje także nad dobrą perspektywą na najbliższe lata. Najważniejszym działaniem w tym kierunku jest inwestycja dotycząca budowy Obrotnicy nr 2, za którą odpowiedzialna jest firma Porr. 

Kolejnym krokiem miałaby być budowa tzw. Portu Zewnętrznego. Projekt prezentowany był podczas spotkania Zarządu Morskiego Portu Gdynia z Markiem Gróbarczykiem, ministrem Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej jeszcze w maju tego roku. Pomysł zyskał uznanie szefa resortu. – Budowa Portu Zewnętrznego to tworzenie współczesnej historii Portu Gdynia i zadanie na miarę zadań realizowanych przez inżyniera Tadeusza Wendę – czytamy w komunikacie gdyńskiego portu. 

– Nowa obrotnica, pogłębienie akwenów wewnętrznych i toru podejściowego oraz budowa Portu Zewnętrznego to najważniejszy element rozwoju i najbliższa przyszłość Portu Gdynia, który ze względu na brak nowych terenów dosłownie i w przenośni wychodzi w morze – stwierdza Adam Meller.

 Leonard Dolecki źródło: RynekInfrastruktury.pl 

Rate this item
(0 votes)

Leave a comment

Make sure you enter all the required information, indicated by an asterisk (*). HTML code is not allowed.

NAJNOWSZE TWEETY

@YouTube Ku uwadze radnych i władz miasta GDYNI. Kiedy budynki w centrum Gdyni zostaną prawidłowo oznakowane? Czy t… https://t.co/i8pACHnEhs
Pozwól do siebie dojechać https://t.co/v2tctA2SA1 przez @YouTube
ROZPOZNAJESZ TE OSOBY – powiadom policję https://t.co/tC7iKJLKfC przez @Tweet
RT @Wiadomosci_PR: "To działanie na zamówienie totalnej targowicy", "nie istnieje dialog między rządem a KE" - europosłowie komentują rezol…
Follow Czesław Mikołajew on Twitter

Redakcja poleca

WEZWANIE DO USUNIĘCIA NARUSZENIA PRAWA

"To największa afera finansowa III RP". Wyłudzono nawet 250 mld zł

Sopockie co nieco: Piechotą do mariny?

Apteka dla aptekarza

Implant prącia – nowoczesna metoda leczenia zaburzeń erekcji

Po wyroku w sprawie Parku Rady Europy

W odpowiedzi na słowa wiceministra w Ministerstwie Zdrowia Pana Piotra Gryzy,

Sopockie co nieco: Czyją własnością jest miasto?

WEZWANIE DO USUNIĘCIA NARUSZENIA PRAWA

Teatr jednego aktora na Stadionie Miejskim

Spójnia Gdynia o dwa kroki od awansu!

Wyjazdowe zwycięstwo żużlowców Zdunek Wybrzeża w zaległym meczu!

Please publish modules in offcanvas position.